خودروهای الکتریکی جدید در اروپا باید نویز مصنوعی ایجاد کنند!

این سیستم در سرعت پایین خودرو به افراد پیاده هشدار می‌دهد.

اگر از خودروهای الکتریکی در اروپا سروصدایی فراتر از صدای حرکت یک تنیس در هوا شنیدید، تعجب نکنید. طبق اخبار منتشر شده در یک جولای، مدل های جدید وسایل نقلیه‌ی چهار چرخ الکتریکی در اتحادیه‌ی اروپا باید یک دستگاه تولیدکننده‌ی نویز(سیستم صوتی هشدار وسایل نقلیه) داشته باشند که هر گاه وسیله‌ی نقلیه با سرعتی کمتر از 19کیلومتر بر ساعت حرکت کرد، سیستم هشدار صوتی شروع به کار کند. از نظر تئوری این سیستم مانع از گرفتار شدن ناگهانی و بی‌خبر افراد پیاده و دوچرخه‌سواران توسط خودروها می شود که بدون این سیستم خودروها بدون ایجاد سروصدا بیش از حد به آنها نزدیک می‌شدند. همان‌طور که در ادامه‌ی متن آمده، این صدا یک صدای آزاردهنده نیست اما هنگامی که یک راننده‌ی بی دقت در حال عبور است، می تواند مانع از عبور شما از خیابان شود.

تمام وسایل نقلیه‌ی جدید که شامل وسایل نقلیه‌ی موجود در خط تولید نیز می‌شود، باید تا سال 2021 دستگاه تولید نویز داشته باشند. خودروهای در حال استفاده هم احتمالا ملزم به نصب این دستگاه خواهند شد.

قوانین نمی‌توانند رضایت تمام افراد را جلب کنند. خیریه‌ی راهنماهای سگ‌ها و دیگر طرفداران عبور و مرور آسان درخواست داشتند که خودروهای الکتریکی در تمامی سرعت‌ها سروصدا تولید کنند. از طرفی دیگر این قانون ممکن است افرادی را که امیدوار بودند وسایل نقلیه‌ی الکتریکی می‌توانند شروعی برای دوره‌ای از خیابان‌های آرام و ساکت باشند، آزار دهد. با این حال این قانون می‌تواند عملا موجب افزایش ایمنی شود و به وسایل نقلیه‌ی الکتریکی کمک کند از طرف افرادی مقبولیت کسب کنند که نگرانند این خودروها می‌توانند خطرآفرین باشند.

hanimn

hanimn

من هانیه هستم. معماری خوندم و علاوه بر اون به هنر، بیزینس، سفر و روانشناسی هم علاقمندم. امیدوارم مطالبی که براتون میذارم دوست داشته باشید.

مرتبط با همین موضوع:

مطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌های روکیدا

پرطرفدارترین ها