آیا تا به امروز نام مقیاس بندی با وضوح پویا را شنیدهاید؟ آن را به شکل DRS مشاهده میکنیم. در بسیاری از بازیها به بهبود عملکرد کمک میکند. آیا میدانید با چه روندی این کار را انجام میدهد؟ با روکیدا همراه شوید.
1. DRS چیست؟
یک تکنیک است که آن را در بازیهای رایانه و کنسولها مشاهده میکنیم. در آن روند کیفیت خروجی برای بهبود عملکرد تغییر میکند. با یک مثال بهتر نیست؟
کارت گرافیک شما توان مشخصی دارد. گاهی اوقات به دلیل شرایط بازی، فشار به کارت گرافیک بالا میرود. مانند: تیراندازی یا به طور کلی صحنههای شلوغ.
کارت گرافیک به دلیل توان محدود، عملکرد را کاهش میدهد. در این میان DRS وارد میشود. DRS کیفیت تصویر را کاهش میدهد تا سطح عملکرد بالا بماند.
به لطف DRS نرخ فریم بازی در شرایط مختلف، ثابت باقی میماند. کیفیت تصویر بازیهای مختلفی که از DRS استفاده نمیکنند، قفل میشود. در نتیجه تعداد فریم به شکل قابل توجه کاهش پیدا میکند.
به عبارتی ما فریز شدن یا موارد مشابه را در صفحه مشاهده میکنیم.
فرآیند DRS توسط موتور بازی انجام میشود. او میتواند کیفیت تصویر را در مقدار مناسب قرار دهد. توسعه دهندگان در مورد حداکثر و حداقل کیفیت تصویر بازی تصمیم میگیرند.
تصمیم گیری آنها به توانایی سخت افزار بستگی دارد. به عبارتی، بازی حداکثر و حداقل مقدار مناسب را تشخیص میدهد. فرآیند تشخیص کیفیت مناسب، خطی نیست.
یعنی کیفیت تصویر و تعداد فریم با یکدیگر نسبت ساده ندارند. البته که برخی از بازیها، روند کار را به یک محور محدود میکنند. در واقع هر پیکسل را میکِشند تا تصویر پُر شود.
بسیاری از گیمرها متوجه تغییرات نمیشوند. تکنیکهای نرم افزاری و سخت افزاری کیفیت را در سطح مناسب نگه میدارند.
2. کیفیت کمتر، زمان رندر تصاویر را کوتاهتر میکند
DRS زمان پردازش تصاویر را کوتاهتر میکند. یعنی کارت گرافیک برای پردازش یا در اصطلاح رندر کردن هر تصویر، زمان کمتری درگیر میشود. اگر پردازش تصویر طول بکشد، فریمها حذف میشوند.
چراکه کارت گرافیک به جای 60 فریم در یک ثانیه، تنها 40 فریم ایجاد میکند. برای مثال: اگر نرخ فریم 60 هرتز باشد، هر 16.667 میلی ثانیه یک فریم ایجاد میشود.
اگر زمان پردازش تصویر طولانیتر شود، آن فریم نادیده گرفته میشود. نرخ نوسازی متغیر را میشناسید؟ این مقاله روکیدا را از دست ندهید. نرخ نوسازی متغیر یا VRR جلوی پارگی تصویر را میگیرد.
3. DRS در کنار او عملکرد کلی را افزایش میدهد.
تعداد پیکسل در یک تصویر 4K چهار برابر بیشتر از یک تصویر 1080p یا FHD است. پردازش یک تصویر در کیفیت 4K نیز چهار برابر کیفیت 1080p زمان نیاز دارد.
اگر کیفیت را کاهش دهیم، کارت گرافیک زمانی کافی برای ایجاد فریم را پیدا میکند. اگر پردازش کیفیت 4K با سخت افزار امروز شما خروجی 30 فریم را ممکن کند، نصف کردن کیفیت تا 2K تعداد فریم را به 60 میرساند.
نصف کردن کیفیت بدون تغییر در تنظیمات دیگر، تعداد فریم بالا را پیش چشم شما میآورد. به نظر ما یک معامله منصفانه است.
4. با DRS دیگر تنظیمات را فراموش کنید
کیفیت تصویر تنها بخشی از معادله زمان پردازش تصویر و تعداد فریم است. سطح جزئیات (LOD)، کیفیت سایهها، جزئیات در ایجاد سایهها و موارد دیگر روی عملکرد بازی تاثیر میگذارد.
توسعه دهندگان میتوانند از تکنیکهای متفاوت برای کاهش کیفیت تصویر و افزایش نرخ فریم استفاده کنند. در این مقاله میتوانید تنظیمات مختلف گرافیک بازی را بشناسید.
در مورد فناوری DRS نگران نباشید. امروز که این مقاله را میخوانید، مسیر توسعه را پشت سر گذاشته است. بازیهای کنسول به شدت از DRS کمک میگیرند. این فناوری تاثیر زیادی بر اجرای بازی دارد.
شرکتهای مختلف اطلاعات مربوط به اجرای بازی را از کاربران دریافت و بازخوردها را در نظر میگیرند. شما در مورد DRS چطور فکر میکنید؟
منبع: howtogeek.com