پس از این که کنفرانس سالیانه توسعهدهندگان گوگل به علت شیوع کرونا ویروس لغو شد، شرکتهای فناوری اخبارهای مرتبط با بازی خود را به صورت مستقل اعلام میکنند. هفته گذشته فیسبوک اعلام کرد قصد دارد بازیهای جدیدی را برای هدست واقعیت مجازی آکیولس خود منتشر کند و حالا تیمهای اندروید و Play گوگل از تدابیر خود برای کمک به توسعهدهندگان برای ساخت و توسعه بازیهایشان در محصولات گوگل خبر دادند.
ابتدا، توسعهدهندگان برای توسعه بازی برای دستگاههای اندرویدی ابزارهای جدیدی در اختیار خواهند داشت. از جمله آنها میتوانیم به یک پروفایلر Android Studio System Trace، یک افزونه جدید برای Visual Studio و یک Android GPU Inspector جدید اشاره کنیم که به توسعهدهندگان اجازه خواهد داد با بررسی یک پردازنده گرافیکی اندوریدی اطلاعات کاملی در مورد مراحل رندر یک بازی و کانترهای GPU به دست آورند.
رابطهای کاربردی برنامهنویسی گوناگون گوگل از جمله Google Play Billing، Android App Bundles و Play Instant حالا در یک Game Package Reistry جدید قرار خواهند گرفت و پشتیبانی از موتور بازی CRYENGINE شرکت Crytek تابستان امسال به اندروید اضافه خواهد شد.
همچنین توسعهدهندگان به واسطه چند تدبیر جدید گوگل میتوانند کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند. در کنسول گوگل پلی از نمادهای بومی پشتیبانی میشود و شاهد اضافه شدن اطلاعات بیشتر به بخش Android vitals هستیم و گوگل API جدیدی به اسم Google Play Asset Delivery را معرفی کرده است.
توسعهدهندگان به کمک این قابلیتها میتوانند به بازیکنان کمک کنند زمانی که یک بازی دانلود میشود سریعتر آن را لود کنند و به کاهش هزینههای توسعهدهندگان برای مواردی مانند میزبانی و تحویل منابع بازی کمک میکند.
توسعهدهندگان بازی به کمک موتور یونیتی (Unity) حالا میتوانند به تمامی قابلیتهای Play Billing Library 2 دسترسی داشته باشند تا به کاربران اجازه انجام کارهایی مانند پرداخت با پول نقد را بدهند.
منبع: engadget.com