اولین تصاویر اختصاصی از فیلم رزیدنت اویل
فیلم رزیدنت اویل به کارگردانی و نویسندگی جوهانس رابرتز (Johannes Roberts) رویدادهای راکون سیتی را بر مبنای دو قسمت نخست از مجموعهی رزیدنت اویل بازگو خواهد کرد. فیلم رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید هیچ ارتباطی با فیلمهای گذشتهی این مجموعه ندارد و کاملا مستقل از آنها تولید شده است.
رابرتز در گفتوگوی خود با وبسایت IGN توضیح میدهد: «این فیلم هیچ ربطی به مجموعههای قبلی ندارد. فیلم قبل از هر چیز در مورد بازگشت به ریشههای بازیها و ساختن یک فیلم ترسناک است تا روند اکشن و علمی-تخیلی فیلمهای قبلی. حالوهوای بازسازی قسمت دوم بازی برایم تاثیرگذار بود و بیش از هر چیزی میخواستم آن فضای سینمایی را در فیلم پیاده کنم. فیلمهای قبلی بسیار روشن و درخشان بودند درحالی که این فیلم تاریک است، باران بیوقفه میبارد و شهر در مه فرو رفته است. از فیلمهای جنگیر، حالا نگاه نکن! و درخشش بسیار الهام گرفتم و بافت شهر را میتوانید کاملا در فیلم حس کنید».
رابرتز در مورد حس و حال راکون سیتی در فیلم اضافه میکند: «هیچ چیز در این شهر احساس فناوری ندارد و انگار ویران شده است. میخواستم راکون سیتی قدری شبیه شهر فیلم شکارچی گوزن باشد؛ شهری که انگار توسط باقی دنیا فراموش شده است. بخش بزرگی از ساختار فیلم هم از حمله به کلانتری ۱۳ تاثیر گرفته است».
فیلم رزیدنت اویل : به راکون سیتی خوش آمدید سوم آذر سال جاری اکران خواهد شد. در اولین تصاویر اختصاصی فیلم که توسط IGN منتشر شدهاند، Kaya Scodelario در نقش کلیر ردفیلد و Avan Jogia در نقش لئون اس. کندی دیده میشوند.
خالق یاکوزا در راه ترک سگا
توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi) خالق مجموعهی یاکوزا قرار است سگا را پس از ۳۲ سال ترک کند. گرچه به نقل از بلومبرگ، هنوز هیچ قراردادی امضا نشده است، اما به نظر میرسد صحبتهای او با کمپانی بزرگ NetEase در مرحلههای نهایی باشد. مدتهاست که ناشران بزرگ چینی از جمله NetEase و Tencent به دنبال جذب استعدادهای دنیای بازی هستند و در این راه سراغ افراد تاثیرگذار بسیاری رفتهاند. در گزارش بلومبرگ آمده است که ناگوشی در NetEase آزادی کاملی در راهاندازی تیم خود و ایدههایاش دارد تا بتواند بازیها و مجموعههای تازهای خلق کند. هنوز سگا در این باره اظهار نظری نکرده است. همچون اژدها (Like a Dragon) جدیدترین بازی در مجموعهی یاکوزا است که سال گذشته برای تمام پلتفرمها منتشر شد.
اولین نگاه به فضای مرده (Dead Space)، امروز ساعت ۲۱:۳۰
الکترونیک آرتز بعد از گمانهزنیهای بسیار بالاخره در لایو استریم خود در ماه جولای، از بازگشت مجموعهی محبوب فضای مرده به دست استودیوی موتیو (Motive Studio) خبر داد. اولین قسمت از فضای مرده در سال ۲۰۰۸ توسط استودیوی Visceral Games ساخته شد و تا ۲۰۱۳ دو قسمت اصلی و دو بازی جانبی از آن منتشر شد. فضای مرده داستان آیزاک کلارک را در یک ایستگاه فضایی در قرن ۲۶ روایت میکرد که در میان موجوداتی به نام نِکرومورف (Necromorph) گرفتار میشد که تنها راه کشتن آنها قطع دستوپایشان بود.
گرچه رویکرد فضای مرده کمی در قسمتهای بعد طعم اکشن به خود گرفت اما همچنان یکی از تاثیرگذارترین بازیهای ترسناک نسل هفتم باقی ماند. مشخص نیست که در این لایو استریم قرار است چه اطلاعاتی به عنوان اولین نگاه به روند ساخت و توسعهی بازی ارایه شوند، اما به نظر نمیرسد گیمپلی طولانی و مشخصی از روند فضای مرده پخش شود. برای همین بهتر است انتظار زیادی از آن نداشته باشید. با این حال با توجه به اینکه به جز توضیحات کلی هیچ اطلاعات دیگری از پروژه در دست نیست، هر اخباری از طرف سازندگان میتواند برای طرفداران این مجموعه و البته سبک ترسناک هیجانانگیز و جذاب باشد. لایو استریم بازی قرار است امشب از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت ایران از کانال توییچ استودیو پخش شود. گرچه رسانههای دیگری هم به صورت زنده آن را پخش میکنند که با کمی جستوجو میتوانید از آنها آگاه شوید.
بازی جدید کنسول GBA بعد از ۱۳ سال!
این روزها اگر سری به کیکاستارتر بزنید با انبوه پروژههای مختلفی روبهرو میشوید که برای تامین بودجهی خود نیاز به پشتیبانان مالی دارند. در این میان اما همیشه پروژههای عجیب و جذابی هم هستند که باعث شگفتیتان میشوند. با اینکه هنوز یک ماه تا پایان مهلت تعیینشده برای بودجهی ۲۵ هزار دلاری بازی Goodboy Galaxy باقی مانده، اما موفق شده است بیش از ۱۰۰ هزار دلار را با کمک ۱۵۰۰ پشتیبان جمع کند. به این ترتیب بازی موفق شد تمامی هدفهای اضافی مانند نسخهی فیزیکی نینتندو سوییچ، مرحلههای دونفره در نسخهی رایانههای شخصی و نینتندو سوییچ و یک فصل ویژه برای کنسول دستی گیم بوی ادونس را هم برآورده کند.
بازی Goodboy Galaxy که توسط دو نفر از شیفتگان کنسول Game Boy Advance ساخته میشود، در سبک همان بازیهای دوبعدی دوستداشتنی طراحی شده است و به گفتهی سازندگان، شبیه Cave Story و Metroid خواهد بود. کنسول دستی GBA سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد و بعد از فروش نزدیک به ۸۲ میلیون دستگاه، در ماه می ۲۰۱۰ بازنشسته شد. با اینکه Goodboy Galaxy تا ۲۰۲۳ منتشر نخواهد شد اما بخشی از برنامهها به آماده کردن نسخهی فیزیکی بازی در قالب کارتریجهای GBA اختصاص دارد.
جذب نیرو برای بازی تازهی ناتیداگ
استودیوی ناتیداگ، خالق مجموعهی آنچارتد و آخرین ما (The Last of Us) بارها به پروژهی آنلاین خود در میان گفتوگوها و خبرهای مختلف اشاره کرده بود؛ اما به نظر میرسد این بار به صورت رسمی وجود آن را تایید کرده است. ناتیداگ در آخرین توییت خود برای جذب نیرو چنین مینویسد: «ناتیداگ در زمینههای مختلف برای اولین بازی آنلاین مستقل خود نیرو استخدام میکند!» و در ادامه لینک قسمت مورد نظر را به اشتراک گذاشته است. دوازده جایگاهی که ناتیداگ در آنها به جذب نیرو نیاز دارد در بخشهای طراحی بازی، برنامهنویسی، جلوههای بصری، واسط کاربری و کنترل کیفیت هستند.
ناتیداگ بارها در پاسخ به وجود بخش چندنفره در قسمت دوم آخرین ما گفته بود که به زودی بلندپروازی استودیو در بخش آنلاین به ثمر خواهد نشست، اما نه به عنوان بخش آنلاین از آخرین ما؛ چرا که بعد از مدتی به یک محصول با ویژگیهای خودش تبدیل شده است. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که این بازی آنلاین که قرار است به صورت مستقل منتشر شود همان بخش آنلاین آخرین ما است که به دلیل وسعت زیاد پروژه، خود به محصول مستقلی تبدیل شده است. بخش چندنفرهی قسمت اول آخرین ما که Factions نام داشت طرفداران بسیار زیادی به دست آورد.
حالا که آخرین اخبار دنیای بازی را خواندید میتوانید به جدیدترین پیشنمایش و تصاویر از الدن رینگ (Elden Ring)، بازی جدید استودیوی From Software سر بزنید یا قسمت اول از داستان سایلنت هیل ۲ را در پاورقی بخوانید و برای قسمت دوم آماده شوید. فردا دوباره همراهتان خواهیم بود.