شرکت 2K Games راهاندازی یک استودیو بازیسازی جدید به اسم Cloud Chamber را اعلام کرده است که مسئولیت ساخت عنوان جدید سری بازیهای Bioshock (بیوشاک) را بر عهده میگیرد.
Cloud Chamber در کالیفرنیا و مونترال شعبههایی دارد و مدیریت آن بر عهده کلی گلیمور خواهد بود که در شرکت 2k روی پروژههایی مانند بازی Civilization و XCOM کار کرده است.
علاوه بر گلیمور، اسکات سینکلیر، Hoagy de le Plante و جاناتان پلینگ که در بازیهای قبلی بیوشاک نقش زیادی داشتند در شرکت جدید حضور خواهد داشت. یکی از اسامی که از او نامی برده نشده است کن لوین خالق اصلی سری بازی بیوشاک است که در استودیو Ghost Story Games روی یک بازی جدید کار میکند و بعید است در نسخه جدید نقشی داشته باشد.
گلیمور طی مصاحبهای با وبسایت GamesRadar میگوید «محیطهای بی همتای بازی Bioshock از شهر زیر آب Rapture گرفته تا شهر شناور کلمبیا، فوقالعاده برای تجربه گیمپلی مهم هستند.»
او در ادامه صحبتهای خود میگوید «محیطهای خلاقانه زیادی برای کاوش وجود دارد، ولی باید کمی صبر کنید تا ببینید ما برای نسخه چهارم این بازی چه برنامههایی داریم.»
خبر جدید مربوط به این بازی مطابق با شایعاتی است که از سال گذشته شنیده میشوند و ادعا میکنند کار روی این بازی از زمان انتهای توسعه بازی Mafia III شروع شده است. طبق گزارش طولانی سایت Kotaku، بسیاری از اعضای تیم استودیو ساخت بازی مافیا یعنی Hangar 13 به یک استودیو مخفی رفتند تا روی نسخه جدید بازی بیوشاک کار کنند.
خبر استودیو 2K نشان میدهد که توسعه بازی جدید «تا چندین سال بعد» ادامه خواهد داشت، بنابراین باید انتظار رونمایی از این بازی را زمانی داشته باشیم که نسل بعدی کنسولها وارد بازار شدند.
منبع: engadget.com